10 tipov ako pomocou hashtagov na LinkedIn osloviť väčšie publikum

Podobne ako na iných sociálnych sieťach aj na LinkedIn sú hashtagy skvelým spôsobom ako osloviť väčšie publikum. Môžete ich použiť vo vašich príspevkoch, komentároch, článkoch, ale aj na vašom profile pri písaní Summary (súhrnu).

Vo Friendly Media Slovensko/Česko sme pozbierali dobré rady od odborníkov ako sú Katie Sehl či David Hartshorne a spojili ich s našimi skúsenosťami.

Výsledkom nášho úsilia je 10 tipov ako správne používať hashtagy na LinkedIn: 

1.     Vždy myslite na to aký je cieľ vášho príspevku

Používajte len také hashtagy, ktoré vám pomôžu splniť váš ciel.

 

2.     Používajte maximálne 2-3 hashtagy 


Viac ako 5 spôsobí, že LinkedIn označí váš príspevok či komentár za spam.

 

3.     Hashtagy nenahrádzajú text príspevku

 

Váš príspevok by mal vždy obsahovať aspoň jeden riadok zmysluplného textu a kvalitnú fotku. Nezabúdajte tiež v príspevku nabádať ku komentovaniu.

 

4.     Nepoužívajte hashtagy tam, kde je lepšie použiť označenie pomocou symbolu @ pred názvom osoby či spoločnosti

 

Nemusíte používať v každom príspevku hashtagy. Niekedy naozaj stačí len odkazovať na osobu či firmu, a sústrediť s viac na text príspevku.

 

5.     Nezabúdajte kvôli hashtagom na kľúčové slová

 

Niekedy je dobré v príspevkoch striedať hashtagy a kľúčové slová. Raz použijete hashtagy, a druhý krát sa zameriate skôr na kľúčové slová vášho posolstva.

 

6.     Ak môžete odkazujte v hashtagoch len na obsah na LinkedIne

 

Samozrejme nie vždy sa to dá, ale LinkedIn algoritmy vyhodnotia lepšie odkazovanie na obsah na LinkedIn. Hlavne nikdy neodkazujte na obsah na YouTube.

 

7.     Používajte viacslovné hashtagy a nezabúdajte na interpunkciu

 

Viacslovné hashtagy sú vhodnejšie ako jednoslovné. Vo vetách zároveň oddeľujte hashtagy interpunkčnými znamienkami. Čiarky, dvojbodky, bodky a iné nemajú vplyv na samotné hashtagy.

 

8.     Skontrolujte si pravopis

 

Skontrolujte si či ste náhodou neurobili preklep či chybu si použití existujúceho či vytvorení nového LinkedIn hashtagu. Nesprávne napísaný hashtag je stratené spojenie.

 

9.     K analýze úspešných hashtagoch používajte LinkedIn Analytics

 

Pomôže vám identifikovať úspešné príspevky a články. Ak sa v tých najúspešnejších článkoch či príspevkoch opakuje určitý hashtag, tak viete že sa ho oplatí používať aj v ďalších.

 

10. Vytvorte si vlastný firemný hashtag pomocou LinkedIn Elevate

 

V Elevate si môžete vytvoriť vlastný firemný hashtag a automaticky ho priradiť k príspevkom vašich zamestnancov. Pomôže to zvýšiť viditeľnosť vašej spoločnosti či značky.

 

V prípade akýchkoľvek otázok k tvorbe nových firemných hashtagov v LinkedIn Elevate alebo k nástroju LinkedIn Analytics sa na nás neváhajte obrátiť. Radi vám poradíme, a nastavíme všetko potrebné k tomu, aby sa váš firemný profil na LinkedIn naozaj rozbehol.

 

Autor: Eva Medzihorská/Brand manager, Friendly Media