5 užitočných vecí, ktoré sa naučíte na mediálnom tréningu

Mediálny tréning je príležitosť získať znalosti, schopnosti a sebadôveru, aby ste vedeli, čo povedať, a ako to povedať, keď budete musieť komunikovať s médiami. Mediálne školenia sú určené pre všetkých, ktorí majú záujem o zdokonalenie sa v prístupe k médiám a novinárom.

Nezáleží  pritom na tom, či pôsobíte vo veľkej korporátnej firme, v neziskovom sektore, v začínajúcom startupe, v malej či strednej firme, prípadne podnikáte na voľnej nohe. Kríza spôsobená pandémiou Covidu-19 nám všetkým ukázala potrebu rýchlej a efektívnej externej komunikácie, a to, že najhoršie, čo môžete urobiť je prestať komunikovať a čakať.

Prichystali sme pre vás preto článok o tom, aké výhody majú mediálne tréningy, a prečo je dobré sa ich zúčastniť.

 

Výhody mediálneho tréningu

 

1.   Ujasníte si vaše kľúčové posolstvo a hlavné myšlienky

V rozhovore s médiami chcete odovzdať najdôležitejšie informácie, a nie len odpovedať na otázky novinára. Myslite ale na to, že priemerne si ľudia dokážu udržať v krátkodobej pamäti len 3 až 5 informácií, preto to nepreháňajte s počtom kľúčových informácií.

Samozrejme, môžete sa aj sami vopred pripraviť a ujasniť si, čo chcete povedať. Ste si ale istý, že to, čo hovoríte je dostatočne jasné a zrozumiteľné? Je vaše posolstvo konkrétne? Neriskujete, že vás novinár nepochopí a bude nesprávne interpretovať vaše posolstvo?

 

2.   Naučíte sa byť pre médiá zaujímavý

Na mediálnom tréningu si osvojíte jednoduché kroky a spôsoby, ako sa dostať bližšie k médiám zadarmo a bez veľkých kampaní. Profesionálni lektori vám nastavia komunikačnú stratégiu tak, aby ste v nej mohli pokračovať sami bez platenia veľkých agentúr. Zistíte tak ako vylepšiť vaše tlačové správy či skvalitniť natívne články. Taktiež vám ukážu zákulisie PR a procesov, ktoré si potom dokážete sami úspešne nastaviť.

 

3.   Budete to vy, kto bude kontrolovať priebeh rozhovoru/tlačovej konferencie

Mediálne tréningy vás naučia ako prirodzene zdôrazniť dôležité časti vašej odpovede či ako premostiť otázky, ktoré nesúvisia s tým, čo chcete povedať. Zistíte ako odpovedať na zložité otázky novinárov, tak aby ste nestratili kontrolu nad priebehom rozhovoru alebo konferencie. Tú môžete bez profesionálnej prípravy veľmi ľahko stratiť.

 

4.   Zistíte aké chyby v neverbálnej komunikácií robíte

Výhodou mediálneho tréningu je aj to, že vám lektori po praktických cvičeniach povedia spätnú väzbu nielen na to, čo hovoríte, ale aj  to, aké pritom používate neverbálne gestá a mimiku. Pôsobíte pri prejave na poslucháčov príjemne a uvoľnene? Dávate si pozor na tóninu vášho hlasu? Udržiavate správne očný kontakt? Alebo naopak vaše neverbálne gestá, ktoré nevedomky používate kazia dojem toho, čo sa snažíte povedať.  


5.   Nadobudnete väčšie sebavedomie 

Dôkladná príprava pod vedením skúsených lektorov vám pomôže získať väčšie sebavedomie pri prezentovaní vašich názorov, produktov a služieb pred médiami. To, že si vyskúšate rôzne formy rozhovoru a priebeh tlačovej konferencie vám pomôže ľahšie zvládnuť už reálnu komunikáciu pred médiami. Irene Bakaric z MediaPrep hovorí, že krása mediálnych tréningov je v tom, že posilňuje nielen vaše komunikačné schopnosti, ale aj vaše sebavedomie. My s ňou viac než súhlasíme.

Autor: Eva Medzihorská/Brand manager, Friendly Media
 

Vo Friendly Media SK/ČR sú naše mediálne tréningy predovšetkým o individuálnom prístupe ku každému klientovi. Vy nám poviete vašu predstavu, my prispôsobíme naše služby.