Ako si vybrať mediálny tréning?

Potrebujete mediálny tréning, ale neviete, ktorý si vybrať? Najskôr si určite ale ujasnite, čo od mediálneho tréningu presne očakávate, a až potom si vyberte konkrétneho lektora či agentúru. Pripravili sme pre vás na zjednodušenie tejto úlohy zoznam siedmych bodov, ktoré by ste mali pri výbere mediálneho tréningu určite zvážiť.

 

1.   Tréning šitý na mieru

 

Vedúci pracovník vo veľkej firme či v korporácií bude mať odlišné očakávania od mediálneho tréningu ako začínajúci startup, malá rodinná firma či podnikateľ na voľnej nohe. Samozrejme mohlo by byť vzrušujúce sa naučiť ako viesť veľké tlačové besedy či konferencie a ovládnuť komunikáciu s médiami v krízovej situácií, ale pre začínajúce startupy, malé a stredné firmy či jednotlivcov to nie sú priority.

 

Tí sa potrebujú dostať bližšie k relevantným médiám bez veľkých a drahých kampaní, zefektívniť komunikačnú stratégiu či sa naučiť ako profesionálne odprezentovať svoj produkt pred potenciálnymi investormi. Rovnako nepotrebujú ani luxusne technicky vybavené štúdiá, pretože sa pravdepodobne viac naučia pritom ako si vyskúšajú rozhovor s lektorom na kameru, telefonický rozhovor alebo online video hovor. 

 

2.   Praktickosť

 

Dobrý mediálny tréning by mal byť, pre vás čo najviac praktický. To znamená, že by ste si mali vyskúšať, čo najviac komunikačných cvičení a techník. Lektor by vás mal tiež pripraviť aj na to aké tipy novinárov možno stretnete, a ako máte s nimi komunikovať tak, aby ste zjednodušene a zrozumiteľne povedali to dôležité, a vyhli sa ich prípadným zložitým otázkam.

 

3.   Počet účastníkov kurzu

 

Hromadný kurz znamená, že si na vlastnej koži vyskúšate len veľmi málo. Informácie budú v takom prípade, poňaté všeobecne, i keď možno zábavnou a zaujímavou formou. Záleží znovu na tom, čo očakávate. Chcete sa dozvedieť ako funguje mediálny trh a svet PR alebo by ste si chceli skôr prakticky vyskúšať jednotlivé situácie so skúseným lektorom pred tým ako ich zažijete v praxi? Ak by ste chceli oboje, bude na to dosť času pri väčšom počte účastníkov kurzu?

 

4.     Lektor má špecifické know-how

 

Lektor by mal mať dostatočné skúsenosti v žurnalistike a v PR, aby vám vedel vysvetliť ako osloviť médiá a nadviazať s nimi vzťah. Mal by sa dostatočne vyznať na danom mediálnom trhu, aby vám dokázal poradiť ako postupovať vo vašom prípade.

 

5.   Lektor by sa mal zaujímať o komunikačnú stratégiu firmy

 

Preferujte lektorov či agentúry, ktoré vám vyhodnotia váš komunikačný štýl a zefektívnia vašu súčasnú komunikačnú stratégiu. Je to v podstate nevyhnutné pre pochopenie firemnej kultúry, postavenie firmy a jej jedinečného predajného argumentu. Rovnako je potrebné identifikovať zlyhanie externej komunikácie v minulosti, a aké sú možné príležitosti k úspešnému odlíšeniu od konkurencie.

 

6.   Vaše dojmy z komunikácie

 

Ešte pred prihlásením na tréning je dôležitým ukazovateľom aj samotná komunikácia s lektorom či agentúrou. Je komunikácia s vami vedená profesionálne a otvorene? Sú vám sympatický alebo práve naopak? Počúvajte svoju intuíciu.

 

7.   Cena

 

Po ujasnení svojich očakávaní na mediálny tréning napíšte konkrétnej agentúre ako si tréning predstavujete a ich požiadajte o návrh termínov s rozpočtom za tréning. Najlepšia cena za mediálny tréning je tá, s ktorou sú spokojné obe strany. Klient za svoje peniaze získa potrebné informácie, skúsenosti a sebavedomie a lektor sa na daný tréning pripraví najlepšie ako vie.


Autor: Eva Medzihorská/Brand manager, Friendly Media

 

Pre viac otázok sa na nás vo Friendly Media Slovensko/Česko neváhajte obrátiť.