LinkedIn Stories: 6 tipov od expertov

Možno ste postrehli, že LinkedIn pridal do svojej mobilnej aplikácie možnosť pridania Príbehov (Stories).  Sú to najčastejšie vertikálne nahraté fotky a videá, v rozmeroch 1080×1930 pixelov, ratio 9:16. Pričom dĺžka videa by v LinkedIn príbehoch mala byť maximálne 20 sekúnd. 

Pre väčší dosah môžete pridať do príbehov aj text, nálepky alebo označenie osoby či značky pomocou symbolu @. Príbehy by mali interaktívne, a vždy obsahovať výzvu k akcií (Call to Action).

Na zvyšných sociálnych sieťach Stories nie sú žiadna novinka. Pôvodne s ňou prišiel Snapchat, ale naozaj ju spopularizoval až Instagram a Facebook. Stories nájdete ale aj na YouTube. LinkedIn tiež nechcel zaostávať. Načasovanie je pritom ideálne. Pre pandemické opatrenia a zavreté hranice ľudia trávia viac času online a na sociálnych sieťach.

Okrem spomínaných Stories, LinkedIn prináša ale aj ďalšie „zlepšováky“ ako možnosť použiť smajlíkov v správach či viesť video hovor priamo z chatu, a to pomocou nástrojov Zoom, Microsoft Teams, Slack a Blue Jeans.

Pre veľa ľudí je ale  24 - hodinové zdieľanie obsahu v Stories poslednou funkciou, ktorú by na profesijnej sieti ako je LinkedIn čakali. To je ale chyba. Podľa Michaela Brennera sú LinkedIn Stories ale skvelým novým nástrojom pre podnikateľov a firmy ako prehĺbiť vzťah so zákazníkmi a spropagovať svoju značku. Jediné, čo potrebujú pred použitím Stories vedieť, je to ako ich zapoja do marketingovej stratégie pre sociálne siete. Inými slovami, čo a ako chcú nimi svojmu publiku povedať.

 Pomocou LinkedIn Stories môžete:

 

1.   Zdieľať užitočné tipy

 

Zdieľanie užitočných tipov je skvelým spôsobom ako upútať pozornosť vášho publika. Jullian Warren odporúča napríklad vytvoriť krátke 20 sekundové video, ktoré predelíte 5 slajdami (čo slajd to tip). Inšpirujte ostatných a buďte pozitívny.

 

2.   Zvýrazniť firemné hodnoty a vízie

 

Stories sú výborným nástrojom na zdieľanie vašich firemných hodnôt a vízií. Môžete pre podporenie svojho posolstva či myšlienky v Stories prezdielať aj obsah iného marketéra alebo relevantný výskum.

 

3.   Pochváliť vašich kolegov, oceniť ich prácu

 

Podľa Kate Talbot nezabúdajte v Príbehoch ani na povzbudenie a ocenenie vašich kolegov a zamestnancov. Pridajte príbehov selfie s nimi. Ukážete tak vašim followerom, že ste tím.

 

4.   Zdieľať firemné úspechy, ocenenia a nové spolupráce

 

LinkedIn je sociálna sieť, ktorá je k takýmto promo aktivitám ideálna. Stories navyše poskytujú skvelú možnosť pochváliť sa zaujímavejšou formou.

 

5.   Predstaviť členov tímu

 

Predstavenie zamestnancov je ďalšou možnosťou ako prelinkovať váš firemný profil s osobnými profilmi členov vášho tímu.

 

6.   Navnadiť na prečítanie článku, prípadovej štúdie či prieskumu

 

Stories môžete využiť aj k upozorneniu na nový obsah, ktorý ste zverejnili. Najviac ľudí navštevuje LinkedIn počas práce, preto zverejnite Stories ideálne hneď ráno alebo doobeda.

LinkedIn Stories môžu byť aj užitočným nástrojom k analýze vašej cieľovej skupiny na LinkedIn. Ukážu vám nielen celkový počet videní vášho príbehu, ale aj kto si ho konkrétne pozrel. Budete tak poznať meno, prácu a spoločnosť, v ktorej je váš fanúšik zamestnaný (samozrejme iba v prípade, že nemá špeciálne nastavené súkromie).  

Ak na nové funkcie ako sú LinkedIn Stories nemáte čas, tak zverte správu vášho firemného LinkedIn účtu do rúk našich odborníkov. Naši skúsení profesionáli vo Friendly Media Slovensko/ Česko vedia ako na to. 

Autor: Eva Medzihorská/ Brand manager, Friendly media