Má firemný blog zmysel aj v roku 2021?

Odpoveď je áno, má to stále zmysel. Ako dôkaz vám prinášame aktuálne štatistiky z toku 2020.  Firemný blog je piaty najdôveryhodnejší zdroj informácií na internete. Podľa zistení Hub Spotu je firemné blogovanie tretia najčastejšia aktivita obsahovej marketingovej stratégie po videách a

e-knihách. Pričom priemerný príspevok má 1269 slov vrátane medzier. Každý rok blogeri trávia aj viac času pri písaní blogu. Priemerný čas na napísanie blogového príspevku je 3 hodiny 55 minút.  

4 hlavné dôvody firemného blogu 

·     Zvýšenie kredibility

Ľudia veria viac tomu, čo čítajú na odborných blogoch ako tomu čo vidia v reklamách. Až 70 % ľudí by sa radšej o spoločnosti dozvedelo prostredníctvom firemných článkov ako z platenej reklamy.

·     Blog je dobrý pre SEO

Pravidelný kvalitný a relevantný obsah na blogu je kľúčový pre SEO (optimalizáciu webu vo výsledkoch vyhľadávania). Pomôže vám zlepšiť pozíciu vašej firmy v Googli. Prečo je to dôležité? Iba 0,78 % používateľov vyhľadávača Google klikne na výsledky na druhej strane.

·     Priláka viac potenciálnych zákazníkov

Podľa Demand Metric, majú firmy, ktoré blogujú až o 67 % viac leads ako tie, ktoré nemajú žiadny firemný blog.

·     Môžete odpovedať na potenciálne otázky

Firemný blog je aj skvelým priestorom na potenciálne otázky od klientov alebo na časté otázky v rovnako zameraných skupinách na sociálnych sieťach. Píšte o tom, čo ľudí vo vašej tematickej oblasti aktuálne trápi a zaujíma. Stanete sa tak rýchlo užitočným a kredibilným zdrojom informácií pre vašu cieľovú skupinu.

Nabudúce vám vo Friendly Media Slovensko/Česko priblížime výhody blogovania na LinkedIn, preto nás určite čítajte aj naďalej. 

Autor: Eva Medzihorská/ Brand manager, Friendly media