Najčastejšie chyby firemných profilov na LinkedIn (2020)

Odhaduje sa, že na sociálnej sieti LinkedIn nájdeme viac než 30 miliónov firemných profilov. Napriek tomu je LinkedIn v súčasnosti asi najpodceňovanejším nástrojom pre rozvoj vášho podnikania. V článku LinkedIn ako jediná sociálna sieť, na ktorej by ste mali byť sme písali o dôvodoch, prečo sa nevyplatí podceňovať túto sociálnu sieť. 

Dnes Vám predstavíme 5 najčastejších chýb na firemných LinkedIn profiloch:

Chyba #1 – Firmy nemajú pred založením účtu vytvorený marketingový plán

Vypracovanie marketingového plánu je nevyhnutným predpokladom komunikácie na sociálnych sieťach. A to z dôvodu, že bez vopred vytvorenej komunikačnej či obsahovej stratégie publikujete na sociálnych sieťach nesprávny obsah.

Zároveň ak nemáte pred založením firemného profilu zadefinovanú cieľovú skupinu, tak sa ani nemôžete trafiť do jej potrieb a očakávaní. To sa v závere odrazí na nenaplnení vašich marketingových a komunikačných cieľov.

Chyba #2 – Firmy neaktualizujú na firemnom profile svoje základné údaje

Spoločnosti si raz založia firemný profil na LinkedIn, a už ho pravidelne neaktualizujú. Potom im ale nekorešpondujú základné údaje ako popis podnikania, jedinečný predajný argument s informáciami na ich webovej stránke. Chybou z pohľadu SEO je aj to, ak do textu na firemnom nezapojíte relevantné kľúčové slová.

Rovnako sa stáva, že firmy nemajú kompletne vyplnený profil na LinkedIn. To je problém, pretože sa vaša cieľová skupina či potenciálni zamestnanci si môžu najskôr pozrieť váš LinkedIn či osobný profil vašich kľúčových zamestnancov, a až potom vaše firemné webové stránky.

Chyba #3 – Firmy si neskontrolujú ako vyzerá firemná stránka na iných zariadeniach

Pri firemnej stránke na LinkedIn sa stáva, že admini neskontrolujú či je stránka optimalizovaná aj pre ďalšie zariadenia ako sú mobily či tablety.

Podľa Aarona Agiusa60 % užívateľov používa LinkedIn na mobile. V prípade, že vaša stránka nie je optimalizovaná pre mobilné zariadenia, tak strácate pomerne veľkú časť vašej cieľovej skupiny.

Chyba #4 – Firmy nezapájajú svojich zamestnancov do propagácie

Spoločnosti robia veľkú chybu v tom, že dostatočne nezapájajú svojich zamestnancov do propagácie značky. 

Zamestnanci môžu byť silný zdroj povedomia o firme. Oplatí sa im preto navrhnúť odporúčania ako môžu pomôcť firemnej propagácií aj na LinkedIn. Zamestnávatelia by mali tiež sledovať či osobné profily kľúčových zamestnancov firmy nie sú v rozpore s obrazom, ktorý sa firma snaží na LinkedIn vytvoriť.

Dôvodom, prečo sú tieto opatrenia dôležité je ten, že väčšina príspevkov na LinkedIn je vytváraná samotnými používateľmi.  

Pau Sabria, spoluzakladateľ Olapic hovorí, že až 76 % používateľov sociálnych sietí považuje UGC (obsah vytvorený užívateľmi) za dôveryhodnejší ako obsah vytvorený firmou. To znamená, že používateľské príspevky vašich zamestnancov vytvárajú a prehlbujú dôveru vo vašu značku. 

Chyba #5 - ...alebo to naopak preháňajú s propagáciou

Dávajte pozor, aby ste to ale s propagáciu značky neprehnali. Vašu značku môžete vo všeobecnosti budovať na LinkedIn nielen prostredníctvom vášho firemného profilu, ale aj pomocou skupín. 

Tie môžu byť verejné alebo uzavreté, a vy v nich určujete pravidlá. Jadro obsahu určujete vy, ale ktokoľvek môže pridať do skupiny príspevok. Dávajte si pozor, aby ste len nepostovali príspevky. Pravidelne sa zapájajte do diskusií s členmi skupiny. Diskutujte, diskutujte a ešte raz diskutujte.

Na firemnom profile už hovoríme skôr o jednostrannej komunikácii. Stále ale môžete komentovať a lajkovať relevantné príspevky ostatných. Anthony Faustino, zakladateľ Faustino Marketing Strategies odporúča byť v komentároch, čo najviac konkrétny. Podľa neho tým dokážete svoju expertízu v danom odbore.

Ak máte ďalšie otázky ako uchopiť vašu marketingovú stratégiu na LinkedIn neváhajte s na nás obrátiť. Prvé stretnutie s nami je zadarmo. 

Ak už teraz viete, že nemáte čas na budovanie značky na LinkedIn, tak zverte správu vášho firemného profilu do našich šikovných PR ručičiek. Pyšníme sa individuálnym prístupom a prijateľnými cenami.

Autor: Eva Medzihorská/ Brand manager, Friendly media